Høje Taastrups kommunes Handicappris 2020

Vi er stolte og beærede over at have fået tildelt Høje Taastrups kommunes Handicappris 2020.
Det bekræfter os i, at det arbejde vi gør for at hjælpe mennesker videre i (arbejds)livet er et super vigtigt arbejde.

Det er yderst vigtigt, at vi støtter og hjælper hinanden, der hvor vi kan – især i denne tid. Det handler om langt mere end penge på bundlinjen. Det handler om mennesker og det vi får igen af vores medarbejdere er svært at måle, såsom taknemmelighed, stabilitet og arbejdsglæde.

Tusind tak til alle medarbejdere for indsatsen.

Under overrækkelsen af handicapprisen 2020 var blandt andet Lokalavisen Taastrup og sn.dk til stede, hvilket blev til to artikler, som du kan læse her.

Nogle spørgsmål?

Vi vender tilbage på din henvendelse hurtigst muligt – typisk indenfor 24 timer.

Tusind tak til alle medarbejdere for indsatsen

årets handicappris 2020

ANDREAS LEGARTH

Indstillingen som sikrede Årets Handicappris 2020

Her kan du læse indstillingen, som sikrede Adm. direktør Andreas Legarth og PlusRen Årets Handicappris. Tusind tak for den Gitte Birkedal.

Andreas ejer rengøringsvirksomheden PlusRen ApS. Trods de barske konkurrencevilkår, gør Andreas og PlusRen alt for at hjælpe sine medmennesker.

I en tid hvor det danske erhvervsliv er i knæ, sætter Andreas en ære i at hjælpe medborgere, der ellers ville ende – eller allerede er endt – på kanten af arbejdsmarkedet.

25% af medarbejderstaben er ansat i flexjob og/eller med personlig assistance (5 ud af en medarbejderstab på 20). Disse flexjobbere er loyale medarbejdere, der stort set aldrig er syge og de er glade for at få indhold i deres hverdag.

Virksomheden er en rummelig arbejdsplads, hvor der er plads til forskellighed. Alle bliver hørt og der er plads og ressourcer til at hjælpe mennesker, der er udfordret på den ene eller anden måde.

Andreas er ikke typen, der sætter sig selv i fokus, men tog imod udfordringen, da han i 2019 blev opfordret til at fortælle om de ting, han brænder for på medarbejderfronten. Foran repræsentanter for kommuner, amter, stat og øvrige indbudte gæster, holdt Andreas foredrag i Handicaporganisationernes Hus.

Man taler rigtig meget om inklusion. Andreas taler ikke så meget om det – han har det i sin DNA og gør det bare.

plusren favicon

Andreas har samarbejdsaftaler med kommunens jobcenter samt et par private aktører.

Andreas tilbyder den enkelte medarbejder fleksibilitet i ansættelsen og finder det job/funktion, som personen kan magte. Ligesom der altid bliver taget de hensyn, de har brug for i hverdagen.

Om det skyldes fysiske eller psykiske udfordringer, så finder disse medarbejdere ofte deres faste ståsted hos PlusRen. For mange er det vejen ud af social ensomhed, dårlig økonomi og manglende selvværd.

En af virksomhedens medarbejdere startede i 2 ugers praktik efter 2,5 års ledighed – på kanten til at falde ud af arbejdsmarkedet. Andreas kunne se potentialet og medarbejderen er i dag fastansat på fuld tid og har et stort ansvarsområde i firmaet.

For denne medarbejder har mulighederne hos Andreas og PlusRen gjort en verden til forskel – på det personlige plan, men også økonomisk.

En anden medarbejder var ude for nogle voldsomme begivenheder i sit privatliv og måtte sygemeldes i en længere periode.

PlusRen har støttet med psykologhjælp, kontakt til kommunen etc. og har på den måde været udslagsgivende for, at den ansatte er på vej tilbage til fuld tid i jobbet igen.

I det omfang det er muligt, tager Andreas desuden imod praktikanter, der af en eller anden årsag har været ude af det aktive erhvervsliv i en periode.

PlusRen stiller ressourcer til rådighed for at hjælpe med en god start på et aktivt erhvervsliv. Den seneste praktikant startede hos PlusRen som en del af genoptræningen efter en rygoperation.

I praktikperioden har der været den hjælp og støtte, som var nødvendig for at arbejdstiden kunne øges efter planen.

Efter endt praktik er hun nu klar til sit næste fuldtidsjob.

Handicapprisen 2020
er en holdindsats
Det har vi ikke kunne klare uden alle vores medarbejdere!
Det har ikke været mere vigtigt at hjælpe hinanden. Det handler om meget mere end penge på bundlinjen - vi sætter fokus på mennesker, hvilket giver os meget mere værdi.
Kontakt os

Facebook

Google

Trustpilot

Anmeldelser

Super professionel og 110 % i orden rengøring. Jeg kan kun anbefale til alle som skal ha gjort rent.

Peter

via Facebook

Anmeldelser

Jeg kan anbefale PlusRen ApS

Ulla

via Facebook

Har vi fanget din interesse?

Vi sidder parat for at svare på alle dine spørgsmål. Klik på knappen for at komme i kontakt med os.

Kontakt os

Skriv til os

Vi støtter

Det er vigtigt for os at gøre en forskel for andre – derfor støtter vi:

VI SERVICERER HELE STORKØBENHAVN, KØBENHAVN OG DET MESTE AF NORDSJÆLLAND

Ring gerne til os og hør nærmere. 

Vores normale åbningstid er mandag-fredag kl. 07.30-16.00

Mangler du rengøringshjælp, så ring til os på 70 200 333 så hjælper vi dig. 

danmarkskort

Byer vi rengøre i, indtil videre

Følg med på Facebook

Hold dig opdateret på vores projekter, og find inspiration til dit næste projekt.

Dette finder du bl.a. på vores Facebook side: